Informace k organizaci italského šampionátu Easykart 2011

               V následujících řádcích přinášíme několik informací pro účastníky italského šampionátu Easykart:                        –    Na sportovní přejímce bude jezdec povinen vedle licence předložit i lékařské osvědčení (u nás je přímo na licenci).

 –    Není možné používat „uzavřené“ kryty řetězů, povinně  předepsané v českém šampionátu, ale originální italské červené „pásky“.

–    Startovné v italském šampionátu je 130 Euro pro třídy 60 i 100 ccm, třída 50 startovné neplatí (nicméně organizátor může požadovat úhradu za pronájem trati apod., tato částka ale nepřesáhne 50 Euro. Všichni zúčastnění jezdci 50-tek  tradičně obdrží ceny). Ve startovném nejsou pneumatiky – je tedy zapotřebí si nové obutí  zakoupit na místě ( jeté je možné použít svoje).
Výjimkou je poslední dvojpodnik italském šampionátu 10. – 11. 9 v Pompoze, kde ve startovném 310 Euro pro třídu 60 a 330 Euro pro třídu 100 je zahrnuta i sada pneumatik Slick.

Časový harmonogram prvního závodu v Castelletu najdete na sobotu  zde a na neděli zde.

 Podrobnější informace jsou uvedeny v celém článku:

Technika :

V případě neopravitelné poruchy na motokáře může jezdec do následující rozjížďky nastoupit ve zcela jiné motokáře (tedy originálně  „spárovaném“ kompletu podvozek – motor – zapalováni). Tato záměna ale značí propadnutí jezdce na startovní čáře následující rozjížďky či finálové jízdy o 10 pozic.

Opravy na motokáře v průběhu rozjížďky je možno provádět výhradně v prostoru pro to organizátorem určeném, mimo trať.

Není možné používat „uzavřené“ kryty řetězů, povinně předepsané v českém šampionátu, ale originální italské červené „pásky“.

Věk startujících :

Jezdci třídy 50 musí být staří 6 – 10 let

Jezdci třídy 60 musí být staří 8 – 14 let.

Jezdci třídy 100 musí být staří 12 – 18 let

Jezdec může v průběhu závodního víkendu startovat pouze v jedné kategorii.

 Hodnocení jízd :

Systém hodnocení italského šampionátu zohledňuje i úroveň konkurenčního prostředí, za kterého se daný závod konal : jezdci v něm za pořadí jednak získávají body, stejně jako v českém šampionátu – tedy 25 za první místo, 20 za druhé, 16 za třetí atd. … až 1 bod za patnácté. Navíc se jim přičítají body „za počet účastníků závodu“a to následujícím způsobem : vítěz získává počet bodů, odpovídajících počtu zapsaných jezdců. Druhý získává množství bodů, umenšené o počet jezdců, kteří dojeli ve finálové jízdě před ním atd.

Pokud se tedy například do závodu dané třídy zapsalo 50 jezdců, pak vítěz finálové jízdy ke „standardním“ 25 bodům získává dalších 50 bodů za zúčastněné jezdce. Druhý v pořadí získává 20 + 49 bodů, třetí 16 + 48 atd. … až poslední, 50-tý jezdec v cíli finálové jízdy získává 0 + 1 bod.

 Startovné :

Startovné v italském šampionátu je 130 Euro pro třídy 60 i 100 ccm, třída 50 startovné neplatí (ale viz  poznámka níže). Ve startovném nejsou pneumatiky – nové  obutí je třeba zakoupit na místě ! Mohou být použity i jeté pneumatiky, ale po schválení technickým komisařem.

Výjimkou je poslední dvojpodnik italském šampionátu 10. – 11. 9 v Pompose, kde ve startovném 310 Euro pro třídu 60 a 330 Euro pro třídu 100 je zahrnuta i sada pneumatik Slick.

Easy 50 :

V 50-tkách se losuje pořadí na startovním roštu pro první finálovou „promo jízdu“, do druhé se toto pořadí obrátí. Start této třídy bude „z pohybu“.

Startovat mohou jezdci starší 6 let, kteří se prokáží písemným souhlasem rodičů a lékařským osvědčením (není nutná licence).

Rozjížďky (trénink i „promo jízdy“) budou v trvání cca 10 – 13 minut.

Startovné za tuto třídu se neplatí žádné, nicméně organizátor může požadovat úhradu za pronájem trati apod., tato částka ale nepřesáhne 50 Euro. Všichni zúčastnění jezdci 50-tek  tradičně obdrží ceny.

 Easy 60 & 100 :

Kvalifikace do finále sestává z 10-ti minutového měřeného tréninku a bodované rozjížďky na 10 Km (Easy 60) či 12 Km (Easy 100). Za měřák i rozjížďku získávají jezdci „trestné body“ – vítěz 0, druhý v pořadí 2, třetí 3 … atd. Tyto body se následně sečtou a určí pořadí na startu finálové jízdy. V případě, že počet startujících jezdců přesáhne propustnost trati, budou jezdci dané třídy rozděleny dle potřeby do skupin A, B, C … , kdy do finále standardně postoupí jezdci s nejmenším počtem „trestných bodů“. V tomto případě bude uskutečněno i finálová jízda pro danou skupinu „B“, resp. „C“.

Finálový závod se pojede na 20 Km (Easy 60), resp. 25 Km (Easy 100).

Od okamžiku měřeného tréninku je možno používat výhradně jednu sadu pneumatik z uzavřeného parkoviště.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.